Boks / Kick Boks Eldiveni Öneri Nelere Dikkat Etmeliyiz?

 Sürekli boks eldiveni soruluyor bu yüzden bu mesajı yazıp sabitleyeceğim.

Boks eldiveni almak isteyenler nelere dikkat etmeli?
10-12-16-18 oz nedir?
Hangi amaç için hangi eldiven kullanılır?

Öncelikle 6oz'dan başlayan; 8, 10, 12, 14, 16, 18 oz şeklinde devam eden "oz", bir ağırlık birimidir. 1 oz, 28.3 gramdır. Yani 10 oz 283 gram iken 18 oz, 18 oz 510 gramdır. Yarım kilo demektir. Bu ağırlığı sağlayan, içindeki köpük vb dolgu maddesidir. Dolayısıyla 16-18 oz eldivenler daha dolgulu olur.

Sparring yaparken elini ve rakibi incitmemek için GENELDE (dünyada, işi bilen yerlerde) 16-18 oz tercih edilir. Andrew Tate 18 oz kullanıyor (fotoğrafını attım), Floyd Mayweather'ın da 16 oz kullandığının fotoğrafını atmıştım. Anccak Türkiye'deki "her şeyi bilen" antrenörlerimiz (ki bizim memlekette de herkes her şeyi bilir, önerir); "16 oz balon gibi, o ne öyle" diyor. Sparringde bence de yüksek oz kullanılmalı. ANCAKKK...

Konu kum torbası, lapaya geldiğinde elbette haklılar. Kum torbasında 10 ozdan memnun kaldım. Lapa ve model çalışmalarında 12 oz iyidir. Burada 16-18 oz kullanmak da yumruğunuzu hissettirmeyeceğinden biraz garip gelebilir.

***

YENİ BAŞLAYACAKLAR HANGİ ELDİVENİ SEÇMELİ?

Yeni başlayacaksanız, NE YAPARSANIZ YAPIN bazı şeyleri 1-1,5 yıldan önce oturtamayacaksanız. Örneğin yumruk vururken işaret parmağı ve orta parmağın eklemiyle/kemiği ile vurmak gerek. diğer taraflar kırılır. Direkt atarken (şu anda kolunuzu uzatın), eğer ikinci boğum karşıya bakıyorsa, parmağınızı kırarsınız. Bileğiniz biraz eğik olmalı. Bu tür vuruşların oturması için biraz zaman gerekir. 3-4 yılda ancak makina gibi olacaksınız, bunun bilincinde olun. temellerin oturması için 2 yıl gerek!

Dolayısıyla ilk eldivenlerinizi dandik seçerseniz, yanlış vuruşlarda bileğinizi, kolunuzu, eklemlerinizi ağrıtabilirsiniz. Adidas aldım (şu an 1.300 liramış), sağda solda kullanırım diye, 14 oz almıştım. Bilek desteği rezalet. Kum torbasında da kullanılmıyor. Biraz kolumu ağrıttı, fakat iyi de oldu; nasıl vuracağımı onda öğrendim. İyi ve düzgün şekilde vurmayınca sorun çıakrtıyordu.

Alpha, Delta vb boks eldivenleri 310 lira, kalıbı, işçiliği çok kötü belli. Canlı hiç almadım, yorumlarda da "kızıma aldım, oğluma aldım" diyor. Paradan dolayı yüksek yıldız vermişler anlıyorum.

Decathlon'da 400'e de var (önermem yeğenimde var), 600'e de, 900'e de... Üzerinde ADVNCD yazanı daha beğenmiştim ancak köşeli gibi. Vuruşta nasıl bilmem ancak elime oturdu. Bazıları da 600'lük olanları önerdi. Fakat Decathlon'dakilerin içi sünger. Tahminimce birkaç aya aşınacak ve çok pis kokacaktır (buna geleceğim).

Şu an trendyol'dan Dragon Yakuza boks eldivenine bakıyorum 858 lira. Bunun kalıbı iyi. Yorumlarda da 5/5 yıldız var. 1120'ye dişlik ve bandaj ile birlikte veriliyor. Ben de bundan almayı planlıyorum, 1 yıllık eldiven biraz hasar görmeye başladı.Muay Thai vs için Tepito falan var ama nasıl bilemiyorum.

500 liraya Dragon Attack falan var, ben pek önermem bunları. 400-500 liraya iyi bir eldiven olacağını düşünmüyorum. 900'e carbon var olabilri.

Benim ilk eldivenim Cyclone Speed pro 2 gibi bir şey idi. Şu an bunlar gelmiyor galiba. Kalıbı iyi, çok rahat ettim.

İnstagram'da "Livaspor boksmagazam" var. Burada Cleto Reyes var. Deri eldiven. Buradan alamdım ama aynı fiyata başka bir mağazadan aldım. Bunlardan memnunum. Deri, kalitesi güzel. 12 yerine 14 oz alsaydım daha iyi olabilirdi. Burada Celeto Reyes, Wolf King, Green Hill vb benzer zaten. Baskı değişiyor. kalıp aynı. Orijinal değil. Cleto Reyes 160 dolardan başlıyor. Meksika doları hadi 110 dolar de. Vergisiz 90 dolar olsun. Türkiye'ye gelişi zaten 2.500. Haliyle bu biraz fason üretim gibi. Ancak deri ve kalıbı benzer. Muhtemelen oradan kopyalandı.

Eğer param var diyorsanız; Top Ten, Adidas (3-4 binliği), Everlast, Hayabusa gibi markaları da alabilirsiniz. Ben Everlast ürünlerinden çok memnunum. Para nedeniyle eldivenini alamadım ama gördüm. Güzel. Diğer her şeyi (dişliği falan) çok çok iyi.  Dolayısıyla biraz daha ciddileşse, gidip Everlast alırdım. Eski de firma.

Amazon'da Sanabul, Fightr falan var ancak gözü karartıp alamadım.

ANDIÇ: İPLİ ELDİVENDEN UZAK DURUN! Yeniyseniz bulaşmayın derim. Tek başına çalışırken zor. Ben cırt cırt attırdım. Hiç memnun kalmadım.

***

ELDİVEN SEÇERKEN NELERE DİKKAT ETMEM GEREK?

Oz, ağırlık dedik. Ancak oz yükseldikçe, kalıp da genel anlamda büyüyor. Fakat Cyclone'un 12oz suni deri eldiveni bana uyarken Cleto Reyes'in 14 ozu daha iyi. Deri olduğu için bir tık daha kalıbı dar. Haliyle her 12oz aynı olmaz. Eldivenin kalıbı önemli. NORMALDE, 12 oz M, 12 oz L, 12 oz XL şeklinde bedenleri olması gerek ama çok detaylı olduğundan bundna ya vazgeçtiler ya da ülkemize bu gelmiyor.

Öncelikle eldiven ayakkabı gibidir bunu bilin. Arkadaşının bayıldığı eldiven sana uygun gelmeyebilir. Dolayısıyla denemek önemli. Peki neye dikkat edeceğiz?

1- Dönüş yerlerinde, dikişlerdeki işçilik.
2- Yumruk yaptığında rahat kapanıyor mu? Sıkınca direkt yumruk olmalı, yoksa oturmuyor ya da kalıbı iyi değildir. Bir de tam iç tarafta bir çıkıntı oluyor. Yumruk yapınca, burası dolduruyor. Buna da dikkat, iyi oturmalı.
3- Baş parmağını koruyor mu?
4- bileğini koruyor mu? Biraz geniş olsun bu bölümü ve sabit tuttsun.
5- Eğer boks dışında kick boks, muay thai falan yapacaksanız; burada vuruşlar farklı olacak, bunlara uyumlu mu?

Aklıma gelenler şimdilik bu kadar.

**

TAMAM DA KAÇ OZ?

Kalıplar değişiyor ama genel olarak,
Erkeklerde kum torbasında:
50kg'a kadar 6oz
51-63kg 8oz
64-74kg 10oz
75-90kg 12oz
90 üzeri 14oz

Sparring yaparken ise:
50kg'a kadar 8oz
51-63kg 10oz
64-74kg 12oz
75-90kg 14oz
90 üzeri 16oz

Gibi bir durum var. Ancak adidas şuu diyor:
37-46 8oz
46-55 10oz
55-64 12oz
65-73 14oz
74-82 16oz
82-91 18oz

dolayısıyla kalıp, yapacağın şey vs'ye göre değişir. Ben çalışmalarda 12oz, sparring için 16-18 oz kullanılması taraftarıyım. Başlangışçta tek eldiven alacaksanız 12 oz öneririm.

***

EL BANDAJI ve ÇALIŞMA

Nasıl sarılacağını buraya da youtube'a da attım. Mutlaka güzel ve sıkıca sarın. En az 3,5 metrelik bandaj alın. Boks eldiveni güzel seçin. Yumruk nasıl vurulur? Bununla ilgili videolar var, bol bol bunların çalışmalarını izleyin ve evde gölge boksu yapın ki otursun. Ben hâlâ ne yapacağımı biliyorum ancak sparring yaparken gard inebiliyor, yumruklar savruluyor, ayaklar dengede kalmıyor. Bunları bilmek ile uygulamak aynı şey değil. Kas hafızasına oturması için mutlaka defalarca tekrar gerek. Başarılı boksörler, temel hareketleri (gölge boksu, adımlama vs) 40-50 dakika yapıyormuş. Bir çalışmada bunlar görülüyor. Çoğunuz 15 dakikada gölge boksu, adımlama, eskiv vb temel çalışmalardan sıkılacaksınız ancak sıkılmayın. Aynı karşısında yapın, kendinizi videoya çekip hatalarınızı görün.

***

BEN OLSAM NE ALIRDIM?

Açıkçası benim şu an alacağım eldiven Dragon Yakuza olurdu. Dragon markası iyi. Alternatif olarak Antifight.shop var. Bu adamlar kick boksçu, dolayısıyla eldivenleri iyidir diye varsayımda bulunuyorum ancak görmedim, denemedim. Dolayısıyla alır mıyım bilemedim.

Yukon, Leon, Alpha, Delta, Liggo, Dosmai vb markaları alır mıyım pek sanmıyorum. Fakat bir gün denerim, görürüm, beğenirim bilemem. Bu fiyata düzgün materyal, işçilik ve kalıp olabileceğini düşünmüyorum sadece.

Ben yeterince deneyimli ve bu işin içinde olan biri değilim ama düzgün bir yazı olmadığı için ben yazdım. 1.000₺ altındakilerin iyi olacağını düşünmüyorum günümüzde. Dolayısıyla 1.400'e deri varsa, onu tercih ederim. Ancak tekrar diyorum KALIBINA BAKMANIZI MUTLAKA ÖNERİRİM! Dolayısıyla bir boks salonuna gidip orada bakabilirsiniz, hoca satıyorsa bakabilirsniz, şehrinizde satan yerler varsa bakabilirsiniz. Bandaj olunca bir tık daha sıkı geleceğini de unutmayın.

Cyclone, Adidas, Cleto Reyes, Dragon, Outshock (Decathlon) ürünlerini gördüm, denedim, kullandım, baktım. Dolayısıyla bunlar hakkında yorum yapabilirim.

Eldivenlerin 1-1,5 yıl ömrü var. Ben değiştirerek kullanıyorum; kum torbası, çalışma ve sparring için 3 eldiven var. Buna rağmen 1 yıl sonunda ufak ufak sorun yaşıyor. 2 yıl en fazla ömrü. Tek eldiven kullanırsanız 8-10 ay sonra zaten kokusunı göreceksiniz.

Dolayısıyla 5-6 ay sonra alacağım eldivenler:

1- Everlast Pro Style Elite (1500 civarı)
2- Adidas ADIH80 HYBRID80 (1600 civar)
3- 2-3 bin civarında Adidas, Topten, Dragon, Fairtex vb deri eldiven

****


SONUÇ:

İşin özü ilk eldiveniniz olacak. 12oz almanız önemli. Düzgün, çok alınan bir şey olsun. Daha vitrin fotoğrafından cırtları yamuk, şekli bozuk olanları almayın. Önerim 1.000₺ civarı bir şey seçin.

Anlıyorum şortu, tişörtü, dişliği, kaval koruyucu derken epey para eder. "Abi param yok" diyorsanız o zaman 300-400 liraya Alpha falan alacaksınız. Bu iş bütçe meselesi. Ancak ilk eldiveni de 7 binlik Hayabusa almanızın gereği yok. Çok paranız da olsa, 2 bin civarı eldiven iyidir.


**

ELDİVEN BAKIMI:

İlk eldiveniniz olacak. Başlarda kokmaz, sorun yoktur. Sonra hayvan leşi gibi kokar. Antrenman yaptığın parnerin senden tiksinir. Ne yapacaksın?

Antrenman bitince tişörtü yıkayın.
Şortu havalandırabilirsiniz. 1-2 antrenmanda bir yıkayın.
Gelir gelmez:
- Bandajları 4'e katlayıp bir yere asın, havalansınlar. En fazla ayda bir yıkayın, çok yıkamayın. Her gün antrenman yapacaksanız, 2 bandaj alın.
- Eldivenleri gelir gelmez ıslak mendil ile silin. Sonra selpak ile silin (havlu rulo olabilir, eski bez olabilir). Ben Şok'tan dandik deodorant alıp sıkıyorum içine. Ağzı açık kalsın, havalandırın. 500'lük pet şişenin iki ucunu da kesip, bilek tarafına sokup havalandırabilirsiniz. Havalanmazsa bakteri ürer. Kokutur.

Eldiven ayakkabıya benzer. Dolayısıyla her gün kullanmamanızı öneririm. Yoğun antrenman yapacaksanız mutlaka 2 eldiven alın. Bugün bir yemeğe dışarı çıksanız 300 lira veriyorsunuz. 1.000 lira o kadar da pahalı değil bence.

Ekipmanlarınıza iyi bakın!

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bir Erkeğin Öğrenmesi Gereken 100 Şey - Sorumluluk Almayı Bilin!

Feminizm Maskülenizm: Toplumu Kim Neden Bu Hale Getirdi?

Mağduru Oynama! Hayatın Senin Elinde